فروردین 90 - ساعت 24
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساعت 24

دنیا جای خطرناکی برای زندگی است. نه به خاطر مردمان شرور، بلکه به خاطر کسانی که شرارتها را می بینند و کاری در مورد آن انجام نمی دهند.
مثال زدن، فقط یک راه دیگر آموزش دادن نیست؛ تنها راه آن است.
حقیقت آن چیزی است که از آزمون تجربه، سربلند بیرون آید.
زندگی مثل دوچرخه سواری است. برای حفظ تعادل باید حرکت کنید.
من هوشِ خاصی ندارم، فقط شدیدا کنجکاوم.
هر احمقی می تواند چیزها را بزرگتر، پیچیده تر و خشن تر کند؛ برای حرکت در جهت عکس، به کمی نبوغ و مقدار زیادی جرات نیاز است.
فرق بین نبوغ و حماقت این است که نبوغ حدی دارد.
عاشق سفر هستم ولی از رسیدن متنفرم.
سعی نکنید موفق شوید، بلکه سعی کنید با ارزش شوید.
یکی از قویترین عللی که منجر به ورود آدمی به عرصهء علم و هنر می شود فرار از زندگی روزمره است.


نوشته شده در جمعه 90/1/26ساعت 3:31 عصر توسط نظرات ( ) | |

 

 

پیامک و اس ام اس های عاشقانه فروردین90

یک نفر همره باد …

آن یکی همسفر شعر و شمیم…

یک نفر خسته از این دغدغه ها ،

آن یکی منتظر بوی نسیم…

همه هستیم در این شهر شلوغ،

این کفایت که همه یاد همیم…!!!

 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

نباید یه مو از سرت کم بشه !

حق نداری اخم کنی ، همیشه باید بخندی !

اجازه ناراحت شدن نداری !

باید خیلی مواظب خودت باشی فهمیدی ؟

حق مریض شدن نداری !

باشه؟

چون من دوستت دارم !

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ادامه مطلب...

نوشته شده در جمعه 90/1/26ساعت 11:2 صبح توسط نظرات ( ) | |

بر همگان واضح و روشن است که استعداد ایرانیان زبانزد جهانیان است و اندیشمندان ایرانی در زمینه های مطرح و مهارت های شاخص، هر زمانی که اراده کنند می توانند به راحتی در صحنه های جهانی پیشتاز باشند و با شهامتی هر چه تمامتر بر قله های افتخار بایستند.در این رابطه ما نخبگان

ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 90/1/25ساعت 10:8 عصر توسط نظرات ( ) | |

     پیامک های فلسفی – دی ????

 
تمام محبتت را به پای دوستت بریز نه تمام اعتمادت را

(امام علی علیه السلام)

.

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می کوبد رونده باش

امید هیچ معجزی ز مرده نیست ، زنده باش . . .

.

ادامه مطلب...

نوشته شده در پنج شنبه 90/1/25ساعت 12:50 عصر توسط نظرات ( ) | |

حافظه کوتاه‌مدت سنگ بنای تمام توانایی‌های ادراکی انسان محسوب می‌شود. اما علی‌رغم اهمیت آن، تلاش دانشمندان برای بهبود و گسترش آن به موفقیت چشمگیری نرسیده است. آیا راهی برای بهبود و تقویت آن وجود دارد؟

محمود حاج‌زمان: مهم نیست که شما چقدر در یادگیری یک زبان خارجی یا یک درس خاص مهارت دارید، چرا که اغلب ما در به یادآوردن مسائلی مانند ترتیب کارهایی که در یک مهمانی انجام داده‌ایم، دچار مشکل می‌شویم. دلیل این مساله این است که حافظه کوتاه‌مدت و فعال ما در هر زمان، تنها می‌تواند بین پنج تا هفت قطعه اطلاعات را در خود نگهداری کند. این محدودیت، بسیاری از کارهایی را که شما می‌خواهید با ذهن خود انجام دهید تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. بنابراین اگر بتوان به نحوی بر این مشکل غلبه کرد، بسیار عالی خواهد شد.

به گزارش نیوساینتیست، متاسفانه تلاش‌های گذشته متخصصان علوم شناختی برای افزایش حافظه کوتاه‌مدت افراد با شکست مواجه شده است. دانشمندان به افرادی که در آزمایش‌ها شرکت می‌کردند استراتژی‌های خاصی مانند تکرار کردن یک رشته از اعداد را آموزش می‌دادند. اگرچه این آموزش‌ها باعث می‌شد تا کارایی آنها در یکسری از وظایف ساده و خاص بهبود یابد، اما در سایر مسائل تفاوتی در توانایی آنها ایجاد نمی‌کرد.

با توجه به شکست‌های گذشته، محققان اکنون تاثیر کارهایی با متغیرهای بیشتر و دشوارتر را آزمایش می‌کنند. برای مثال، جیسون چین از دانشگاه تمپل پنسیلوانیا، از نرم‌افزاری استفاده می‌کند که از افراد می‌خواهد تا ‌همزمان با پاسخگویی به سوالاتی درباره یک رشته جملات متوالی، آخرین لغت هر جمله را به یاد آورند. با توجه به اینکه توسعه میان‌برهای هوشیاری برای مواجهه با دو منبع اطلاعاتی متضاد بسیار دشوار است، بنابراین مغز مجبور می‌شود تا تغییرات طولانی‌مدت‌تری را ایجاد کند. محققان تصور می‌کنند که این تغییرات سپس شما را قادر می‌سازند تا در سایر وظایف ذهنی، عملکرد بهتری داشته باشید.

تکنیک‌های جدید عموما باعث می‌شوند تا پس از گذراندن یک دوره آموزشی پنج هفته‌ای، محدوده حافظه فعال شما به میزان 15 درصد افزایش یابد. این بدان معنی است که در عمل، حافظه کوتاه‌مدت شما از هفت مورد به هشت مورد گسترش می‌یابد. با این وجود، تاثیر این گسترش بر روی فهم و درک انسان بسیار مورد بحث است. برخی از محققان شک دارند که یک حافظه کوتاه‌مدت بهتر بتواند در سایر حوزه‌های ادراکی به انسان کمک کند. اما سایر محققان به این نکته اشاره می‌کنند که حافظه کوتاه‌مدت، سنگ‌بنای توانایی‌های ادراکی ما را، از استدلال منطقی و ریاضی گرفته تا مهارت‌های کلامی و درک مطلب پی‌ریزی می‌کند. علاوه بر آن، مطالعات فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد این مهارت‌های ذهنی، با آموزش‌های حافظه کوتاه‌مدت بهبود می‌یابندkhabaronline.ir


نوشته شده در چهارشنبه 90/1/24ساعت 3:25 عصر توسط نظرات ( ) | |

<      1   2      
قالب وبلاگ : قالب وبلاگ